1.
"Sarino bocah sing dawa tangane mula barange kancane akeh sing
ilang."
Saka ukara
kasebut apa tegese tembung entar kang
kagaris ngisor kasebut....
a.
seneng maido
b.
seneng njupuk barange liyan
c.
seneng manga
d.
tangane dawa
e.
tangane lara
2.
Numpak
becak oleh mangan (wangsulane: mangan duweke dhewe, ya oleh wae). Iki mujudake
cangkriman....
a.
pepindhan
b.
blenderan
c.
wancahan
d.
sinawung
tembang
e.
liya-liyane
3.
Anekdot
iku mujudake sawijine....
a.
crita
cekak lucu utawa menarik.
b.
crita
cekak kang isi etos kerja.
c.
crita
cekak kang isisne kerapian.
d.
crita
cekak lucu, nanging medeni.
e.
crita
cekak lucu, agawe guyu
4.
Anekdot
iku digawe kanthi ancase kanggo....
a.
gegojegan
b.
bedhekan
c.
nyindir/ngritik
d.
lelucon
e.
cekakan
5.
Tuladha
anekdot lisan....
a.
guru
= digugu lan ditiru
b.
wamil
= wajib militer
c.
ling
cik ku = maling mancik watu
d.
kurap
= kurang rapi
e.
dhengus
= gedhe bagus
Swasana pendhapa saya suwe tansaya
rame lan panas. Suwardi lan Sunoto padha mbakyune Sunoto sing wiwit mau ngrungokake
saka kadohan banjur mara nyedhak.
Sulastri : (Alon-alon nyedhak sinambi
nggatekake kahanan)” Noto,
kandhane kakangmu mau coba ateges warga kene
iki ora
ngakoni yen kowe
kuwi dadi lurah, babar pisan ora. Ning karepe
wong-wong nggonmu bakal gawe sejarah kuwi aja
nganti ngrusak
sejarah sing wis
ana.”
Sunoto
: (Sinambi nyawang Sulastri)
“
Mbakyu aja melu-melu ae!”
Sulastri
: “ Aku tetep melu-melu, awit aku uga warga desa Asem Buntung kene.
Aku
ora ekhlas yen sejarahe desa kene rusak merga saka kawicaksanane
Lurah
sing ora nalar.”
Sunoto : “ (Saya panas atine) “ Ora nalare ana endi, Yu?”
Sulastri : “ Mbangun kuwi apik, nanging aja
nganti niyate mbangun, nanging tundhone malah gawe rusak. Sejarah
madege desa kene iki biyen ora bakal kerumat yen
Asem
bunting kae kokrubuhake.”
Sunoto : “ Yu, miturut sampeyan sejarah
biyen karo sejarah sing bakal teka kuwi luwih
Penting
endi?”
Sulastri : “ Padha pentinge, jalaran
sing diarani jaman saiki ora bakal ana yen ora
Kawiwitan
jaman biyen. Semono uga kosok baline, jaman saiki bakal dibacutake
Ing
jaman saiki mbesuk sing isih arep teka.”
Sunoto :” Yen aku, luwih mentingake
sejarah sing arep teka tinimbang sejarah kepungkur
Sing wis mungkur.”
Sulastri :” Kok bias ngono, piye
nalare?”
Sunoto :”
Sejarah kepungkur kuwi wong-wongane wis padha mati. Kamangka ing ngarep
Kana bakal lair anak putu sing uga bakal nyambung
sejarah. Dadi, aku luwih
Nengenake
kepentingane wong sing isih urip tinimbangane kepentingane wong-wong sing wis
mati. Mula wit asem bumbung kae tetep arep dakrubuhake, supaya anak putu mbesuk luwih gampang uripe. Kanthu rubuhe wit
asem bumbung, ing Papan kono arep dakgawe pasar supaya desa kene saya rame.
Kabeh iki mau kanggo kepentingan anak putu mbesuk, sing isih arep bakal lair
lan sumadya gawe sejarah anyar supaya desa kene luwih tumangkar.
6.
Swasana kang
kagambarake jroning drama ing dhuwur yaiku…….
a. swasanane
katon adhem ayem merga keluwargane padha guyup rukun
b. swasana
sing rada panas merga padudon sing padha duwe beda panemu
c. kahanane
lumrah wae wong urip sing padha lagi golek sandhang pangan
d. kahanan
kang sarwa mbingungake jalaran kabeh golek menenge dhewe
e. swasana
sedhih merga ana salah sijine warga sing nandhang kacilakan
7.
Penganggone
basa karma ing ngisor iki sing paling trep yaiku……..
a.
nuwun sewu pak
guru, sampeyan menapa boten miring bilih dinten menika taksih libur…….
b.
ngantos mangke
dalu eyang kakung taksih dereng purun kondur amargi taksih krasan
c.
buku ingkang
panjenengan asta punika kalawau sejatosipun kagungan kula piyambak
d.
bilih wonten
dhanganing penggalih, panjenengan kula aturi rawuh dhateng griya kula!
e.
panjenengan
kalawau punapa sampun kula paring buku asil riptan kula piyambak?
8.
Menawa basa
marang saumuran nggunakake basa...
a.
ngoko lugu
b.
ngoko alus
c.
krama lugu
d.
krama alus
e.
krama kasar
9.
Kula sampun
... kathah gendhisipun, Ibu. Sapunika dipun damel jenang ketan.
a.
nggawa
b.
mbeta
c.
ngasta
d.
nedhi
e. mundhut
- “Ibuk, tindak dhateng toko badhe …. menapa? Kok
boten nimbali kula mawon, janipun kula ugi badhe …. Buku tulis kangge cathetan.”
Tembung kang bener kanggo ngisi ceceg-ceceg kasebut yaiku ....
a.
mundhut, mundhut
b.
tumbas, tumbas
c. mundhut,
tumbas
d.
mundhut, tuku
e.
tumbas, mundhut
11. Adhedhasar
gambar ing dhuwur diarani kesenian tari….
- mantenan
- gambyong
- siraman
- mudun
lemah
- ngrema
- Pagelaran
seni tari remo iku kalebu pagelaran seni ing daerah…..
- Jawa barat
- Jawa
tengah
- Jawa timur
- Sulawesi
- Madura
- Iringan
musik tradhisional kanggo ngiringi pagelaran wayang kulit diarani…..
- karawitan
- jazz
- dangdut
- pop
- kroncong
- Becik-alane. Yen ditulis nganggo aksara Jawa
yaiku…
a
b
c
d.
e.
40. Saka unen-unene
kuwi. Yen ditulis nganggo aksara Jawa yaiku…
a.
b.
c.
d .
e.
SOAL ESAI
Diajari korupsi
Sawijining
dina, Glendhoh mertamu ing omahe Klithuk, kanca lawas jaman isih sekolah SMA
mbiyen. Pawakane Klithuk isih ajeg kuru kaya ndek jaman mbiyen. Glendhoh dhewe
saiki lemu ginuk-ginuk, tandane wus nemoni sukses ing gaweane.
Glendhoh : Piye kabarmu Thuk?
Klithuk
: Ya isih ngena-ngene wae Ndhoh. Kaya sing mbok sawang iki.
Glendhoh
: Lha piye ta? Mbok leh mu nyambut gawe sing tenanan, ben isoh entuk dhuwit
akeh.
Klithuk
: Jan-jano nyambut gaweku ya wus tenanan. Nanging tetep wae, uripku ajeg ngene.
Ora tau cukup. Bojoku ya sambate ngayawara saben dinane.
Glendhoh
: Jaman saiki manawa nyambut gawe becik, kuwi ora mungkin bisa nyukupi butuhe
omah.
Klithuk
: Piye karepmu? Aku durung mudheng.
Glendhoh
: Ngene. Tak kandani ya? Contone aku wae. Gaweanku iki gawean cilik cilikan
ing kantor. Nanging piye carane supaya aku bisa entuk dhuwit saliyane blanjanku
saben sasi. Mula kuwi, uripku sakulawarga sarwa kecukupan.
Klithuk
: Lha piye carane? Mbok aku diajari supaya uripku ya mundhak apik tinimbang
saiki. Aku njagakake blanjan sasen saka bos-ku ya ora sepiraa.
Glendhoh
: Carane gampang banget. Korupsi. Njajala korupsi, sithik sithik wae. Sing
cilikan wae supaya ora konangan.
Klithuk
: Korupsi?? Tenanan kuwi?
Glendhoh
: Lha iya! Kaya sing ing tipi-tipi kae lho. Wong-wong dhuwuran padha korupsi
tur gedhen kabeh. Nek aku, cilikan wae sing penting bisa kanggo nutup butuhe
omah. Ayo, kowe mesthi ya bisa. Elingana anak-bojomu sing saben dina mangane
kurang-kurang.
Klithuk
: Mengko dhisik Ndhoh. Sajane aku ya mathuk karo usulmu kuwi. Nanging kayane
aku iki ora bakal bisa korupsi ing gaweanku.
Glendhoh
: Lha ngapa? Pengawasane ketat po?
Klithuk
: Ora babagan kuwi. Aku iki kerjane melu wong, jasa sedot tinja. Lha sing ameh
tak korupsi kuwi apa?? Saben dina mubeng nguplek-uplek tinja.
Glendhoh
: ??????!!!
41. Paraga kang
saiki wis dadi lemu ginuk-ginuk ing crita Diajari korupsi yaiku …
42.
bab-bab apa wae sing peru digatekake nalika arp meragakake drama? Jelasna!
43. “Mas, kula dipundhawuhi Bapak, sampeyan dipundhawuhi
…. rumiyin, sabab Bapak kala wau sampun …. wonten kantor.” Tembung kang bener
kanggo ngisi ceceg-ceceg kasebut yaiku ….
44. Bima Suci
Swasana ing Negara ngastina
dumadakan dadi panas lan sumuk. Angin ing mangsa ketiga kang tumiyub saka
gunung Argakelasa anjalari hawa ing Negara Ngastina dadi panas lan sumuk.
Wit-witan padha garing gegodhongane padha rontok. Bumi Ngastina dadi garing lan
panas. Pasewakan agung ing Negara Ngastina sing biasane katon adem lan seger
malih dadi panas kena kaperbawan mangsa ketiga. Prabu Duryuduna kang lagi
mimpin pasewakan agung sajake uga ngrasakake panase hawa kasebut.
Ukara ing ndhuwur coba
garapen migunakake aksara jaw……
45. Kepriye tata carane
supaya bocah jaman saiki nduweni tata
karma sing becik…..