I.
Wangsulana
pitakon-pitakon ing ngisor iki kanthi milih wangsulan a, b, c, d utawa e tumrap
pethikan kang trep!
(1)
Wigatine Ekosistem Wana Tumrap Panguripane
Manungsa
(2) Wana minangka siji ekosistem kang paling wigati
lan pangaribawa tumrap proses alam ing bumi iki. Kurang luwih ana gunane kanggo mbiyantu kabutuhan dasar
panguripane manungsa.
(3) Segi hidrologis,
wana minangka gudhang kanggo nyimpen banyu. Dideleng saka topografi, akeh
gunung-gunung lan terjal saengga gampang kena erosi. Mula wana bias
nglindhungi lemah saka erosi.
(4) Wana uga bias menhi sumbangan kang cukup gedhe
kanggo devisa Negara lan pangobatan. Kanthi mangkono wana bias njaga
kahanan ekosistem ing sawjining tlatah.
|
1. Irah-irahan
sajrone artikel ing ndhuwur iku, katuduhake ing angka….
a.
(1)
b.
(2)
c.
(3)
d.
(4)
e. (5)
Wacanen
kanthi tliti!
Museum
Diponegoro
Musium
iki manggon ing Magelang, persis ing jalan Diponegoro No. 1.Gedhunge
manggon ing sisih kiwa pendhapa karesidenan Kedu kang dibangun tahun
1810.Ing kene, mbiyen pangeran Diponegoro diapusi dening Walanda. Ing
museum iki kasimpen meja kursi kang ana guratane kuku Pangeran Diponegoro,
klambi kang ukuran dhuwure 1,57 meter lan ambane 1,35 meter, digawe seka
bakal (kain) shantung. Ana uga kitab Tahrib bale kanggo sholat, 7 cangkir
lan maneka warna liyane.
|
2. Adhedasar
dhata artikel kasebut, bisa dimangerteni yen artikel kasebut kalebu jenis
artikel...
a. artikel
narasi
b. artikel
deskripsi
c. artikel
persuasif
d. artikel
preskriptif
e. artikel
argumentasi
Wacanen kanthi
tliti!
Praktik
pidato iku gedhe banget mupangate.saben praktik pidato iku mesthi duweni
pengalaman kang paling nyensemake ati. saya kulina anggone praktik pidato,
mbuh iku gladhen utawa praktik pidato temenan bakal saya akeh pengalaman
batin kang diduweni. Sajrone pengalaman batin mau pamicara nemokake cara-cara
pidato sing efektif lan nyenengake. saya akeh daya pikat kang ditemokake
lan saya kerep dipraktike, bakal saya akeh pengalaman pamaos.
|
3. Adhedhasar
dhata teks, artikel kasebut kalebu
jinis artikel.....
a. persuasif
b. narasi
c. deskriptif
d. eksplorasi
e. predhiktif
Wacanen kanthi
tliti!
Raden
werkudara iku putrane prabu Pandhudewanata sing nomer loro, mula uga
sinebut panenggak pandhawa. Raden werkudara satriya kang sekti mandraguna
lan gagah prakasa. Dheweke uga kondhang kendel, ora duwe wedi.Lha mbok dewa
pisan ta, malah ora tau dibasani. Nanging yen marang sedulure, Werkudara
asih lan ngajeni banget. Marang Puntadewa kakange saking ajrih-asihe nganti
kerep dijunjung nang dhuwur sirah. Werkudara ya wis ora wani apa-apa tenan
marang kakange, semana uga marang gurune, yaiku Pandhita Durna, dheweke
kurmat banget.
|
4. Adhedhasar
dhata carita wayang kasebut, apa pitutur luhur kang bisa didudut sajroning
carita kasebut......
a. dadi
wong kudu kuat lan sekti mandraguna
b. dadi
wong ora oleh weden
c. marang
sedulur kudu padha asih lan ngajeni
d. kudu
dadi wong sing pinter
e. dadi
wong kudu sakarepe dhewe
Antawacana
wayang ing ngisor iki wacanen kanthi trep!
Ing Kedhung
Ganyaran, Patih Sengguruh lan wadyabala nindakake apuskrama marang Adipati
Nilaswara lan Patih Ranggasedayu.
Patih
Sengguruh : “Ha..ha…haa….
Saiki kowe lmebu ing wuwu, Nilaswara!
Kadipaten
Blitar bakal dad kalungguhanku! Nilaswara! Nyilema
salawas-lawase!”
Adipati
Nilaswara : “Wong culika! Saiki
kowe gumuyu menang, nanging wekasan piwalesku
bakal
teka! Kowe bakal ngundhuh pakartimu, Sengguruh!”
Patih
Ranggasedayu : “Kadurakan! Iki
kadurakan sing gedhe, Sengguruh!”
Patih
Sengguruh : “Cukup,
Ranggasedayu! Age krutgen, Kliwon! Krutugen, Smolurik!”
|
5. Adipati
Nilaswara dikrutug watu dening….
a.
patih sengguruh
b.
patih
ranggasedayu
c.
ganyaran
d.
kliwon
e. kliwon
lan simolurik
Wacanen kanthi
patiti!
Gathutkaca
Gathutkaca
kuwi satriya ing Pringgondani putrane Werkudara lan Dewi Arimbi. Gathutkaca
kaloka otot kawat balung wesi, sungsum gegala, turu kepenak ing angkasa.
Ing
perang Baratayudha Gathutkaca dadi senapati.Ora ana prajurit kang bisa
nandhingi kridhaning Gathutkaca. Akeh prajurit Kurawa tiwas ketrajang aji
Bramusthi. Gathutkacapinter perang ing dharatan lan wasis tandhing ing
angkasa.
|
6. Crita
Gathutkaca ngandharake babagan yen….
a.
Gathutkaca
satriya Pringgondani.
b.
Gathutkaca putra
mahkota.
c.
Gathutkaca
satriya kang wasis perang.
d.
Gathutkaca sakti
perang ing dharatan lan angkasa.
e. Gathutkaca
kalah tandhing lawan prajurit Kurawa.
Wacanen
kanthi tliti!
Tertib lalu
lintas kudu digatekake. Dina iki pulisi nganakake operasi ing dalan sing
dadi Kawasan Tertib Lalu Lintas.
Pulisi : “Geneya kok ora nganggo
helm?”
Pak Joko : “Helmku ilang, pak.”
Pulisi : “Yen ilang, pilih tuku helm
apa bayar denda ing kene?”
Pak Joko : “ Yen tuku helm aku gak duwe
dhuwit kanggo bayar denda. Mesthi
mengko uga kudu bayar denda merga
ora duwe SIM.”
Pulisi : “Haah? Ana-ana wae!
Pulisi
banjur ngetokake surat tilang. Montor kasebut kudu ditinggal.
|
7. Basa
lisan kang digunakake Pak Joko marang pulisi yaiku basa….
a. ngoko
lugu
b. ngoko
alus
c. krama
lugu
d. krama
inggil
e. krama
alus
8. Ukara
ing ngisor iki kang kalebu ngoko lugu, yaiku….
a.
sesuk kowe sida
ndelok ludruk apa ora?
b.
sesuk
panjenengan sida ndelok ludruk apa ora?
c.
sesuk
panjenengan sida mirsani ludruk apa ora?
d.
benjing sampeyan
tamtu ningali ludruk punapa mboten?
e.
benjing
panjenengan tamtu mirsani ludruk punapa mboten?
9. Ibu
sesuk lunga menyang Pacitan. Yen ukara kasebut diowahi dadi ukara krama
lugu, yaiku...
a.
ibu mbenjing
lunga menyang pacitan.
b.
ibu sesuk kesah
menyang pacitan.
c.
ibu mbenjing
kesah dhateng pacitan.
d.
ibu mbenjing
tindak ing pacitan.
e.
ibu sesuk tindak
ing pacitan.
10. Dadi
bocah iku aja seneng adu-adu! Omongane wong kene digawa mrana, omongane wong
kana digawa mrene. Iku rak jeneng…..
a.
criwis cawis
b.
guneme
mencla-mencle
c.
rembuge peret
beton
d.
tumbak cucukan
e.
lunyu ilate
11. Hla
wong wis genah ora nggawa SIM lan uga ora nganggo helm, hla malah liwat dalan
gedhe. Wusana ya ketangkep pulisi. Iku rak padha karo unen-unen….
a.
ula marani gepuk
b.
gajah nusu gudel
c.
iwak kalebu wuwu
d.
kebo melu seton
e.
macan ngetutne
kucing
12. Paribasan busuk
ketekuk, pinter keblingerduweni teges, yaiku....
a.
ngrasakake
seneng ora gelem wragat
b.
kakehan omong
nanging mrantasi
c.
gelem njaluk
emoh menehi
d.
bodho lan pinter
cilaka kabeh
e.
samubarang kang
disingidake bakal konangan
Wacanen ukara
ing ngisor iki kanthi permati!
(1)
kesenian jawa
minangka perangan budaya kang kudu dirembaga.
(2)
yen duwe
kesenian apa maneh jawa kudu dikondhangake.
(3)
apa maneh adat
jawa kang kondhang kaloka.
(4)
siraman ya perlu
ditindakake masyarakat kang nemahi temanten.
(5)
karawitan lan
pedalangan kudu diuri-uri dening masyarakat lan pamarintah.
13. Tuduhna
ukara kang kalebu basa sastra ing angka….
a.
(1), (2), (3) d. (1), (2), (5)
b.
(1), (4), (5) e. (1), (3), (5)
c.
(1), (3), (4)
14.
Ukara mawa aksara jawa kasebut yen diowahi ing
aksara latin unine…..
a.
sapi ing amrih
rama nyambut gawe
b.
sepi ing pamrih
rame ing gawe
c.
sepi ing rame
ing gawe
d.
sapa ing remen
gawe
e.
sapa sing temen
bakal katekan
15.
Kita merdika ing
taun 1945. Ukara kasebut yen ditulis
nganggo aksara Jawa, yaiku . . . .
a.
b.
c.
d.
e.
16. Tembang
macapat kang sing biyasane digunakake kanggo badhekan yaiku....
a.
pucung
b.
asmarandana
c.
pangkur
d.
sinom
e.
maskumambang
Wacanen
kanthi permati!
Sekar gambuh ping catur
kang cinatur polah kang kalantur
tanpa tutur katulatula katali
kadaluwarsa katutur
kapatuh pan dadi awon
|
17. Tembang
Gambuh ing ndhuwur nduweni guru wilangan lan guru lagu….
a.
12u, 8i, 8u, 8i,
8o
b.
12u, 8e, 8u, 8i,
8o
c.
7u, 10u, 12i,
8u, 8o
d.
7u, 10r, 12i,
8u, 8o
e.
7u, 10u, 12r,
8u, 8o
Wacanen
kanthi tliti!
Mingkar
mingkur ing angkara
akarana
karenan mardi siwi
sinawung
resmining kidung
sinuba
sinu karta
mrih
ketarta pakartining ngilmu luhung
luputa
ing sambikala
agama
ageing aji
|
18. Yen
dideleng saka paugerane, tembang kasebut kalebu tembang….
a.
maskumambang
b.
mijil
c.
kinanthi
d.
pucung
e.
pangkur
Potlot
lan pulpen iku,
stipo
setip tepak sarta buku,
iku
kabeh pirantine siswa-siswi,
kanggo
srana golek ilmu,
dimen
pitutur ora bodho.
|
19. Tembang
Gambuh ing ndhuwur ngandharake…
a.
isi piranti omah
b.
isi piranti
sekolah
c.
isi tayangan
tivi
d.
isi piranti
dolanan
e.
isi piranti
kelompok
Kuntilanak
zombie sarta vampire,
setan
pocong genderuwo kemamang,
gerandong
lan wewe gombel,
drakula
jaelangkung,
jenglot
casper dhemit uga jin,
jerangkong
bala leyak,
uga
endhas kluntung,
babi
ngepet nguras donya,
ngancani
thuyul dalbo kang saya wani,
ngoyak
medeni janma.
|
f.
g.
20. Tembang
Dhandhanggula ing ndhuwur ngandharake…
a.
isi piranti omah
b.
isi piranti
sekolah
c.
isi bangsa
memedi
d.
isi bangsa
malaikat
e.
isi bangsa kyai
21.
Andha tebu, jadah pitung werna,
lan kurungan. Uba rampe kasebut ana ing upcara adat…
a. tingkeban
b. brokohan
c. siraman
d. tedhak
siten
e. temu
manten
22.
Tata urutan tanggap wacana sing
bener yaiku....
- salam
pambuka,pambuka, panyapa, surasa basa, dudutan, pangarep-arep, wusana,
salam panutup
- salam
pambuka, pambuka, panyapa, surasa basa, pangarep-arep,dudutan, wusana,
salam panutup
- salam
pambuka, panyapa, pambuka, surasa basa, pangarep-arep, dudutan,wusana,
salam panutup
- salam
pambuka, panyapa, pambuka, pangarep-arep, surasa basa, dudutan, wusana, salam
panutup
- panyapa,
salam pambuka, pambuka, pangarep-arep- surasa basa, dudutan, wusana basa,
salam panutup
23.
Basa yaiku piranti utawa sarana
lantaran kanggo para tamu sing ngrungokake. Nggunakake basa sing komunikatiflan trep utawa pas ing
panggonan kudu nggatekake….
a.
sapa sing lagi rewang
b.
sapa sing lagi nyapu
c.
sapa sing diajak dhahar
d.
sapa sing diajak guneman
e.
sapa sing diparani
24.
Swasana padesan pancen endah
banget, nalika srengenge durung njedhul saka bang wetan hawane atis banget. Ora
kaya nalika ing Surabaya kang ora nduweni hawa atis. Mula urip ing padesan iku
tansah nyenengake.
Dhata
kasebut, nggambarake ngenani....
a.
plot
b.
alur
c.
latar
d.
tokoh
e.
amanat
1 A
|
11 A
|
2 B
|
12 D
|
3 D
|
13 E
|
4 C
|
14 B
|
5 E
|
15 B
|
6 D
|
16 A
|
7 A
|
17 C
|
8 A
|
18 E
|